حامیان دکتر سعید جلیلی

ستاد حامیان سعید جلیلی به زودی راه اندازی میشود

حامیان دکتر سعید جلیلی

ستاد حامیان سعید جلیلی به زودی راه اندازی میشود

حامیان دکتر سعید جلیلی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

تفاوت در عدالت دکتر جلیلی با عدالت دکتر فالیباف

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

 

دکتر سعید جلیلی: فرمایش حضرت علی علیه السلام هست که (فی العدل سعه) یعنی در عدالت هست که پیشرفت شکل می گیرد. لذا عدالت حتی بر پیشرفت هم مقدم است و البته همراه با آن است.


دکتر محمدباقر قالیباف: بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور؛ چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت درواقع توزیع فقر است.

این جملات در حالی از سوی شهردار تهران بیان شد که نشان می دهد اولویت وی برای اداره کشور؛ نه عدالت بلکه "پیشرفت" است؛ هرچند وی به درستی اعلام می کند بدون پیشرفت؛ عدالت معنایی جز توزیع فقر ندارد و این مساله ایی است که در سخنرانی اول فروردین 87 رهبر انقلاب نیز مورد اشاره ایشان قرار گرفته است ایشان می فرمایند نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت. عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب ماندگی، برابری در فقر؛ این را نمی خواهیم. پیشرفت بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمی کنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت اما نکته مهم و مورد غفلت قرار گرفته این است که قالیباف بر اولویت خود بر مقوله پیشرفت نسبت به عدالت تاکید می کند و صراحتا می گوید مقدمه رسیدن به عدالت، "پیشرفت" می باشد. نکته ای که یادآور مشی عمومی دولت هاشمی رفسنجانی و در آن برهه اینگونه استدلال می شد که ابتدا کشور باید توسعه پیدا کند و بعد به سمت عدالت حرکت کرد.

حال انتخاب با شماست.....


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۳

نظرات  (۱)

جالبه تاحالا با این قضیه روبرو نشده بودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی