حامیان دکتر سعید جلیلی

ستاد حامیان سعید جلیلی به زودی راه اندازی میشود

حامیان دکتر سعید جلیلی

ستاد حامیان سعید جلیلی به زودی راه اندازی میشود

حامیان دکتر سعید جلیلی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

هفت خاطره از دکتر سعید جلیلی

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ

داشتم جوشکاری می کردم. دیدم یک نفر خم شد و در گوشم گفت سلام علیکم. سرم را بلند کردم و ماسک جوشکاری را کنار زدم و دیدم سعید آقای جلیلی است. خدا قوتی گفت. در حال صحبت بودیم که شاگردم آمد و جوشکاری را ادامه داد. جرقه ها رو پای سعید آقا می ریخت و ایشان پایشان را عقب می کشیدند. به شاگردم گفتم دست نگه دار. گوش نکرد و بلند گفت مگه این کیه؟ سعید آقا خندید. به شاگردم توپیدم. او هم دست کشید.
- سعید آقا قدم رنجه فرمودید!
- با سفرای مقیم خارج از کشور با آیت الله طبسی جلسه داشتیم. یک ساعت فرصت بود که به دیدار پدر و مادرم بیایم. الان از خانه می آیم. گفتم سری هم به شما بزنم.
خداحافظی کرد و آن طرف خیابان سوار تاکسی شد و رفت. به شاگردم گفتم می دانی ایشان که بود. او معاون وزیر خارجه بود.
شاگردم یک لحظه ماتش برد.
***
سر وقت سر کلاس می آمد . تاخیر نداشت. حضور و غیاب هم نمی کرد. پنج بار بود که با تاخیر وارد کلاس اش می شدم. هر پنج دفعه قبلی چیزی بهم نگفت. فقط چند لحظه ای سکوت می کرد و بعد درس را ادامه می داد. بار پنجم که دیر رفتم هم مستقیما به خودم چیزی نگفت. فقط گفت: دوستانی که دیر می آیند توجه داشته باشند این حرف هایی که ما می زنیم روی اش فکر شده است. این بحث ها را از دست ندهید.
***
به یک نمره خوب نیاز داشتم تا معدلم رو چند صدم بیاره بالا تا بتونم ترم بعد ۲۴ واحد بگیرم. مانده بودم به کی رو بیندازم. دکتر آن موقع شده بود معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه. این یعنی نفر دوم وزارت. برای منی که دانشجوی ترم شیش علوم سیاسی بودم یعنی خدا. گوشی رو برداشتم و شماره دفترش در وزارت را پیدا کردم. اصلا در مخیله ام نمی گنجید که بخواهم با خودش صحبت کنم. مسئول دفترش برداشت. گفتم از دانشجوهای دکتر در دانشگاه امام صادق(ع) بودم و… خود دکتر اومد پشت خط.گفتم اقای دکتر من فلانی هستم من را میشناسید؟ به شوخی گفت بله… شما همان کبوتر پیشونی سفیدی که خیلی در کلاس حرف می زدی! خندیدم گفتم آقای دکتر این همان محترمانه گاو پیشونی سفیده دیگه! بعد بهش توضیح دادم که من به نمره نیاز دارم و تحقیقی دارم که البته مخالف بحث های شماست ولی تحقیق خوبی است. هنوز هم آماده نشده است ولی بزودی تنظیم اش می کنم و برایتان می فرستم…
نمره ام را داد.
***
رفته بودم تهران. اتفاقی پیش آمد و سعید آقا را بعد مدتی دیدم. از او گله مند بودم که چرا ما را فراموش کرده است. گفتم: دو دوست بودند که یکی شان به وزرات رسید و به دوستش گفت هر وقت کارت به مشکلی خورد بیا پیش من. او هم هر روز جلوی وزارتخانه می رفت و وزیر به او توجهی می کرد. وزیر بعد از پایان دوران وزارتش به محله خود بازگشت و دوست خود را دید و گله کرد که چرا نیامدی تا برایت کاری بکنم. او هم در جواب گفته بود که هر روز زیر درخت چنار می ایستاده و او را صدا می زده. وزیر سابق هم گفته بود کدام درخت. دوستش خندید و گفت تو وقتی درخت چنار به آن بزرگی را ندیدی نبایدم که من را می دیدی.
سعید آقا همه را گوش کرد. بعد خندید و گفت: اشتباه می کنی آقای اخلاقی.
دو سه مرتبه ای آمدم، مغازه ات بسته بود.
***
وقتی مشغول ساختن مسجد حضرت زینب (س) در خیابان مجلسی منطقه طلاب مشهد بودیم با کمبود اعتبارات مواجه شدیم. نامه ای نوشتیم و از پدر آقای جلیلی خواستیم تا از طریق سعید آقا به دست رئیس جمهور برسد. وقتی حاج آقا جریان نامه را به سعید آقا گفته بودند ایشان مبلغی از خودش داده و گفته بود:
من از سهم خودم حتی المقدور کمک می کنم و از واسطه گری خوشم نمی آید.
حاج آقا هم همین را به ما گفت و ادامه داد: اگر می خواهید سعید آقا را بهتر بشناسید نظر آیت الله علم الهدی را در مورد ایشان جویا شوید.***
دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه ما دانشکده حساس و مهمی است. به خاطر همین ما رئیس دانشکده ای می خواستیم که هم علوم سیاسی را خوب فهمیده باشد و هم نگاه اسلامی قوی داشته باشد. در علوم سیاسی یا افراد آدم های باسوادی هستند ولی اعتقاد عمیقی به انقلاب ندارند یا بالعکس. دکتر هر دو ویژگی را داشت. برای همین گزینه ما او بود. پیگیر این موضوع بودیم و با افراد و اساتید زیادی رایزنی می کردیم. البته دکتر اسم و رسمی برای خودش در دانشکده هوا نکرده بود. به ما می گفت “نه” ولی ما موضوع را رها نمی کردیم. به دلایلی نشد…
چند سالی گذشت…
دکتر مسئول بررسی های جاری بیت رهبری شده بود. رئیس جدیدی برای دانشکده می خواستیم ولی هر چه دانشگاه و معاون آموزشی دانشگاه اصرار کردند، بیت اجازه نداد بیاید. خودش هیچ ان قلتی نیاورد…
***
آمده بود سخنرانی در جمع بچه ها برای انتخابات ریاست جمهوری ؛ شروع به سوال پرسیدن کردیم، دو سه سوال که گذشت، گفت شما سوال هایتان نسبت به شش ماه پیش که در جمع تان بودم، تغییری نکرده. معلوم است پیشرفت نداشته اید. دوباره دارید همان حرف ها را می پرسید.ناراحت شده بود. پا شد رفت بیرون!
کاش همه به ما این طوری تذکر می دادند. بعد جلسه نشستیم روی بحث انتخابات کار کردیم. بعدا همین بحث ها خیلی بدردمان خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۲

چکیده ای از زندگی نامه و سخنان دکتر جلیلی

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ب.ظ

دکتر سعید جلیلی،در سال۱۳۴۵در شهر مشهد متولد شد. وی از دانش آموختگان دانشگاه امام جعفر صادق(ع) و دارای مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی است. او از سال۱۳۸۰مدیرت کل دفتر مقام معظم رهبری را بر عهده داشته و در سال ۱۳۸۴ پس از پیروزی دکتر محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری به سمت مشاور رئیس جمهور منصوب شد.

روزنامه های  هوادار رییس جمهور  از سعید جلیلی به عنوان نماینده مستقیم محمود احمدی نژاد در وزارت امور خارجه یاد کرده اند. آقای جلیلی تاکنون در این وزارتخانه پست هایی چون وابسته سیاسی، دبیری و رایزنی، معاون اداره آمریکای شمالی و مرکزی را برعهده داشته است.

آقای جلیلی سابقه حضور در جنگ هشت ساله ایران و عراق و جانبازی را در کارنامه خود دارد. به گفته برخی رسانه ها آقای جلیلی در آغاز دولت نهم گزینه مورد نظر آقای احمدی نژاد برای وزارت امورخارجه بوده است که بنا به دلایلی درنهایت منوچهر متکی به این سمت انتخاب شد.

آقای جلیلی در۲۰شهریور ۱۳۸4به عنوان معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه منصوب شد تا نقش تبیینی سیاست های ایران را نسبت به آنچه کشورهای غربی نامیده می شود برعهده بگیرد.

آقای جلیلی معتقد است ایران به جای پاسخ گویی«به سوال های کشورهای غربی» باید در برابر، از آنها سوال مطرح کند. پیش از این آقای جلیلی که به عنوان نماینده آقای احمدی نژاد حامل «پیام ویژه» برای رومانو پرودی، نخست وزیر ایتالیا بوده، معتقد است ایران می تواند «روی فرصت های بیشتر» با کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا و سوییس حساب کند.

به عبارت دیگر در این دیپلماسی  کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه  که  به طور سنتی بیشترین رابطه را با آنها داشته، جایگزین ایتالیا و اسپانیا می کند که در حال حاضر دولت های چپگرا قدرت را در آنها  در دست دارند. روابط بسیار گسترده ایران با کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا که رییس جمهور ایران به تازگی از آن دیدار کرده و همچنین بولیوی و نیکاراگوا و سرمایه گذاری ایران در این سه کشور  از جمله برنامه های آقای جلیلی بوده  که به حمایت و استقبال رییس جمهور اجرا شده است.

آقای جلیلی به کشورهاى اروپایى از جمله بریتانیا و فرانسه سفر کرد تا درباره طرح کارى مورد توافق با آژانس بین‌المللى انرژى اتمى در ماه آگوست که با هدف پاسخگویى به مسائل باقیمانده مسئله هسته‌اى ایران ایجاد شده، صحبت کند. به نوشته گزارشی  در خبرگزاری  رویترز دیپلمات‌هایى که آقای جلیلى را دیده‌اند مى‌گویند وى در بحث‌ها بر موضع خود بسیار پافشارى مى‌کند و عقاید محکمى دارد. یک دیپلمات گفت که وى در سخنرانى تبحر دارد.

آقای جلیلى در ماه دسامبر 2006 به روزنامه بوستون گلوب در آمریکا گفته بود که  تحریم‌ها بیشتر از ایران به افرادى که آنها را اعمال کرده‌اند، آسیب مى‌رساند. وى گفت واشنگتن باید رفتار سابقش را درباره مسئله هسته‌اى تصحیح کند و اگر خواستار پایان سالها خصومت بین دو کشور است، از در اختیار داشتن فناورى هسته‌اى صلح‌آمیز از سوى ایران نباید جلوگیرى کند.

آقای جلیلی در دیدار با آلیدا گوارا و کامیلوگوارا دختر و پسر ارنستو چه‌گوارا مبارز کوبایى که به میزبانى خانه آمریکاى لاتین و موسسه فرهنگى میثاق به ایران سفر کردند دیدار کرد. آقای جلیلى در این دیدار گفته بود  ما از کودکى با نام چه‌گوارا آشنا بودیم و مبارزاتش قابل تحسین بود و با پیروزى انقلاب اسلامى عکس‌هاى او در سطح وسیعى در ایران منتشر شد.


آقای جلیلى با بیان اینکه در ایران علاوه بر مبارزه، روند پیشرفت و رفاه هر روز بهبود یافته، گفته بود  من دو هفته پیش در ایتالیا بودم و جلسه ‌اى با نخست‌ وزیر ایتالیا داشتم که آقاى پرودى مى ‌گفت من تعجب مى‌کنم که در طول 28 سال تحریم علیه ایران، به جاى اینکه هر روز ایران تضعیف شود، مى بینیم که قوى‌ تر شده و امروز ایران از همه 28سال گذشته قوى‌ تر است. مدل و الگوى انقلاب اسلامى مى‌تواند در همه جاى جهان تکثیر شود و ما حاضریم تجارب خود را در اختیار دنیا قرار دهیم.


اگر همه قدرت‌هاى جنوب به یکدیگر متصل شوند و توان خود را تجمیع کنند، یک قدرت بزرگ دیگر به ابرقدرت‌ها اضافه خواهد شد. آقای جلیلى با بیان اینکه خوشبختانه امروز در آمریکاى لاتین چه‌گوارا تکثیر شده است، اظهار داشته بود که  بعد از فروپاشى شوروى، برخلاف تصور آمریکایى‌ها که فکر مى‌کردند شعارهاى عدالتخواهانه و مبارزه با امپریالیسم ریشه در شوروى داشته است، اتفاقاتى نشان داد که این شعارها ریشه در فطرت بشر داشته و دور تازه‌اى از حرکت‌هاى ضدامپریالیسم در آمریکاى لاتین رشد یافته است.


آقای جلیلی می گوید  نام کاسترو و چه‌گوارا امروز در جهان و در تاریخ با تحسین یاد مى‌شود و باید نسل‌هاى آینده این روند را کامل کنند و ادامه دهند.

برخی از صاحب نظران نوشتن نامه به روسای جمهوری کشورهای غربی از جمله جورج بوش رییس جمهور آمریکا و آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان را  از ابتکارهای سعید جلیلی قلمداد می کنند. هرچند آقای جلیلی این گزارش ها را شایعات توصیف کرده و ضمن رد آنها می گوید که آقای احمدی نژاد در حوزه سیاست خارجی نیز صاحب نظر است و منشاء این شایعات را آشنایی دیرینه خود با آقای احمدی نژاد می داند.

 

آقای سعید جلیلى می گوید «فرصت زایى» و «تهدید زدایى» سیاست اصولى در برابر چالش‌هاى تحمیل از سوى غرب است.
در مذاکرات با 1+5 نیز وقتی یکی از طرف های مذاکره کننده، ایران را تهدید می کند و می گوید اگر کوتاه نیایید حمله می کنیم، جلیلی با شجاعت کامل پای مصنوعی اش را در می آورد، روی میز می گذارد و می گوید: این پا را در جنگ قبلی داده ام، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می دهم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۴

دانلود مستند دکتر سعید جلیلی

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۹ ق.ظ

حجم 87 مگابایت

فرمت flv

دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۵۹

جملات کلیدی دکتر جلیلی در مناظره اقتصادی

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۰۶ ب.ظ

• حمایت از تولید، نیازمند توجه به ظرفیت‌های بخشی و مزیت‌های نسبی در کشاورزی، عرصه‌های دانش‌بنیان، صنعت و مسکن است.

• سیاست‌گذاری اشتغال باید برای تولید باشد نه شغل‌های کاذب.

• تصمیم گیری صحیح اقتصادی، زمانی رخ می دهد که مبتنی بر گفتمان انقلاب باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۶

تفاوت در عدالت دکتر جلیلی با عدالت دکتر فالیباف

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

 

دکتر سعید جلیلی: فرمایش حضرت علی علیه السلام هست که (فی العدل سعه) یعنی در عدالت هست که پیشرفت شکل می گیرد. لذا عدالت حتی بر پیشرفت هم مقدم است و البته همراه با آن است.


دکتر محمدباقر قالیباف: بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور؛ چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت درواقع توزیع فقر است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۴۲

گفتگوی خبری شبکه دو

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۰۲ ب.ظ

اهم برنامه های مطرح شده توسط دکتر جلیلی در 11 برنامه و نکته خلاصه می شود:

 

1-آسیب شناسی ساختار اداری برای شکوفا شدن ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری

2-کاهش واردات کالاهای اساسی و غیر اساسی که ظرفیت های ملی توان تولید آن را دارند

3- حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت

4-عدالت در اقتصاد در که به صورت عدالت در تخصیص منابع ، عدالت در تولید و عدالت در مصرف

5-عدالت در رسانه

6-اصلاح سازوکار بانکی برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی

7-اندیشه اسلامی در اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجی

8-پیشرفت در سایه اندیشه ناب اسلامی که این تفکر علاوه بر یک باور به یک تجربه نیز تبدیل شده است

9-مقاومت در سیاست خارجی و اقتدار در کنار مقاومت

10-انتقاد پذیری در مقام ریاست جمهوری

11-عدم وجود ضمانت و گارانتی برای اطرافیان رئیس جمهور

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۲

تصاویر باکیفیت دکتر جلیلی

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ب.ظ

تصاویر با کیفیت بالا را بعد از کلید روی تصویر مورد نظر دانلود میشود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۸

اعلاعیه

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۴ ب.ظ

این وبسایت به زودی شروع به فعالیت میکند


جهت کمک در بخش مدیریتی وبسایت لطفا سوابق خود را در بخش نظرات به همراه یک پل ارطباتی ما باشما برای ما بفرستید.

با تشکر

مدیر وبلاگ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۴